Blandband V.34



Lite sent men här är veckans blandband. En nyhet för mig är She & Him, som jag föll för direkt!


01. She & Him - Sentimental Heart
02. The Hidden Cameras - Boys of Melody
03. Noah And The Whale - Shape Of My Heart
04. Elvis Costello - She
05. Cat Power - Wonderwall
06. Badly Drawn Boy - Year of the Rat
07. Jim James & Calexico - Goin' To Acapulco
08. Ed Harcourt - Revolution In My Heart
09. Ron Sexsmith - Brandy Alexander
10. Alejandro Escovedo - Sensitive Boys
11. Elliot Smith - Say Yes
12. Antony & The Johnsons - Knockin' On Heaven's Door

Kommentarer
Postat av: Anna

Jättefina bilder!

2008-08-25 @ 20:45:05
URL: http://sparaochres.blogg.se/
Postat av: Anonym

Många godbitar Maria, Antony & The Johnsons givetvis, Elliott Smith som tyvärr lämnade oss alldeles för tidigt, Cat Power med sin sköna lugna stämma, man tackar..

Suveräna bilder på din hemsida dessutom.



Ha det gott

Mvh Jimmy

2008-08-27 @ 22:43:11
Postat av: Maria

Anna: Tack!



Jimmy: Antony & Elliott tillhör mina favoriter. Sommaren 2003 började jag lyssna på Elliott smith, köpte alla hans skivor och bara älskade hans musik. Oktober 2003 tog han livet av sig. Att aldrig kunna se Elliott live är så sorligt.

Alltför många duktiga musiker som tagit livet av sig vid 27+ :(



Kul att ett proffs gillar mina bilder :o)

2008-08-28 @ 18:49:19
Postat av: Jimmy

Ack ja vad många genialiska musiker som kilat runt hörnet i förtid, familjen Buckley, Nick Drake osv...

Dina porträtt är verkligen talande och med känsla



Ha en trevlig kväll

Jimmy

2008-08-28 @ 20:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0